Translate

19 Ocak 2010 Salı

MAKARNALI BÖREK


Evde canım sıkıldı,annemle birlikte birşeyler yapalım dedik,annem ben yaprak sarması yaparım dedi,bende börek ve tatlı yaparsam tam menü olur diye düşündük ve mutfağa geçtik. Annem iç hazırlarken bende böreği yaptım. Eşim böreği neyli yapıyorsun diye sordu?.

makarnalı deyince ekmek arası simit olurmu ben yemem dedi..

Bende ben yapayımda sen yeme dedim...Saatler sonra eşim ilk kez sözümü geri aldım harika olmuş dedi...

MALZEMELER:

3 yufka

yarım paket fiyonk makarna

200 gr erimiş tereyağ

4 yumurta

200 gr beyaz peynir

maydanoz

YAPILIŞI:

1) Makarnayı iyice haşlayın(normal den biraz daha fazla) ve süzün.

2) Erimiş tereyağ ile yumurtaları birbirine iyice karıştırın.

3)Yağlanmış tepsiye 1.yufkayı yayın ve yumurtalı yağlı karışımdan sürün.2.yufkanın yarısını yayın yine karışımdan sürün.Kalan yufkanın yarısınıda koyarak yine karışımı sürün.

4)Peynir,maydanoz ile makarnaları iyice birbirine karıştırarak yufkaların üzerine koyun ve yumurtalı karışımdan yine sürün.Kalan yufkayıda ikiye bölerek tepsiye dizin ve herseferinde aralarına yumurtalı karışımdan sürün.

5) Yufkalar bitince kalan sosu üzerine dökerek fırına verin.


Bu börek bol tereyağ ile yapılınca aynı su böreği gibi oluyor.


ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMASI


Ölçülü yapmadığımız için biraz doğaçlama anlataçağım.


1) Soğanları sıvıyağda iyice öldürün sonra kuş üzümü ve şam fıstığını koyun biraz daha kavurduktan sonra yıkanmış pirinçi ekleyin.

2) Pirinçler parlayıncaya kadar karıştırmaya devam edin. Salça ve suyunu ekleyerek pişirin.

3) Altını söndürünce nane ve baharatlarını koyarak demlendirin.

4) Haşlanmış asma yaprağına sararak az su ilavesiyle pişirin.

Hiç yorum yok: