Translate

22 Kasım 2010 Pazartesi

PORTAKALLI UN KURABİYESİ


Zor günler geçirdiğim bu günlerde bayram tatili ruhumun dinlenmesine ve herşeyi unutmama sebep olmuştu.Ama her güzel şey gibi o da bitti ve işe başladık.Herşey bıraktığım gibi ....
Evet çok sevdiğim bir tarifle sizlerleyim.hepimizin bildiği un kurabiyesine portakal kabuğu ve ceviz ekleyerek yaptım .Süper bir lezzet ortaya çıktı...

MALZEMELER:

1 paket margarin(ben 1 çay bardağı sıvıyağ ve bir kibrit kutusu margarin kullandım)
3 yemek kaşığı pudra şekeri
22 yemek kaşığı un
1 portakal kabuğu rendesi
1 su bardağı dövülmüş ceviz
1 paket kabartma tozu

YAPILIŞI:

1)Ben margarin çok fazla kullanmak istemiyorum,fakat bu kurabiyeyi de çok seviyorum sıvıyağla olurmu acaba diyerek deneme yaptım.Fakat hamurun birbirini tutması için bir kibrit kutusu kadar margarin kullandım.(Tereyağda olabilir fakat bana kokuyor gibi geliyor)
2) Bir kibrit kutusu margarin,1 çay bardağı sıvıyağ ile pudra şekeri,portakal kabuğu rendesi,ceviz ,un ve kabartma tozu karıştırılarak yumuşak bir hamur elde edin.
3)İstediğiniz şekli vererek pişirin. Servis aşamasında üzerine pudra şekeri serperek afiyetle yeyin.

Bu tarifim hem çok kolay hemde çok lezzetli olur portakal kabuğu ve cevizi eklemezsen bildiğimiz un kurabiyesi oluyor,fakat portakallı ve cevizlisi harika,yani ben çok seviyorum..

8 yorum:

Hayatcemresi dedi ki...

Kurabiyeler nefis olmuş,margarin olmadan da her kurabiye yapılır,tamamen alışmaya bağlı,elinize sağlık,sevgiler...

Hayatcemresi dedi ki...

Prensip olarak sayfasında ahlaksız reklamlar olan yerlere yorum yazmıyorum,sayfanıza ilk geldiğimde varis kremi reklamı gibi çirkin bir reklam yoktu,şimdi tekrar geldiğimde bu edepsiz görüntülerle karşılaştım,çok üzüldüm,farketmediğinizi düşünerek,müslüman kardeşiniz olarak uyarmak istedim,yaptığımız,yapmamız gerekirken yapmadığımız her işimizin Rabbimiz katında hesabı var,n'lur iki günlük dünyanın azıcık menfaatleri için ahiretimizi satmayalım,"cennet ucuz değil,cehennem dahi lüzumsuz değil."

mutfagabuyrun dedi ki...

portakallı un kurabiyesi harika görünüyor.denemem lazım.ellerinize sağlık.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

bayıldım üstelik sıvı yağ ile elinize sağlık...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Görüntü harika eminim tadıda öyledir ellerine sağlık canım

kalpkurabiye dedi ki...

canım ellerine emeklerine sağlık..
zor günler dilerim en kısa zamanda geride kalır..
allaha emanet ol.
sevgiler..

Saliha dedi ki...

zor gunlerın hıc gelmemesı duasıyla...ellerıne saglık ben portakalın gırdıgı her lezzete varım :))

Nilgün dedi ki...

Canım kurabiyelerin nefis gözüküyor.Portakallısını hiç yemedim, deneyeceğim ellerine sağlık..