Translate

29 Şubat 2016 Pazartesi

DOSTLARLA SOHBET VE ÇİĞ KÖFTE

                       Dostlarımla yine bir akşam bende buluştuk...İstek üzerine eşim çiğ köfte yaptı. Köftenin yanına çok birşeyler yapmak istedim zaten kendisi tek başına çok doyurucu bir yiyecek...Eşimde çiğ köfteyi gerçekten çok lezzetli yapıyor.....




Çiğ köftenin yanında menümde,


Sirkeli Unlu Börek


Yoğurtlu Karnabahar ve Brokoli salatası





Sebzeleri buharda haşladım. Közlenmiş kırmızıbiber, kornişon turşu, maydanoz, yoğurt, sarımsak ve biraz mayonez ile karıştırdım.


Kuru Sebze salatası





Ayvalı Muhallebi Tatlısı




Dilim haliyle,


Daha önce yaptığım haliyle üzerine tıklayarak tarife ulaşabilirsiniz. Fakat bu sefer Muhallebisine başka tarif uyguladım ve üzerine kadayıf dökmedim...
yeni tarif:


1 paket yulaflı bisküvi
2 adet büyük ayva
1.5 su bardağı şeker
1 su bardağı su
fındık ve tarçın


Muhallebisi:


1 kg süt
5 yemek kaşığı şeker
3 yemek kaşığı un
piştikten sonra 1 yumurta sarısı
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı tereyağ


üzeri için,hindistan cevizi


YAPILIŞI:


1)Ayvaları rendeleyin şekerle ve  su ile iyice çekene kadar pişirin. Altını söndürünce iri kıyılmış fındık ve tarçını ekleyerek karıştırın.
2)Muhallebi için bütün malzemeyi karıştırarak pişirin. Pişince yumurta sarısı, vanilya ve tereyağını ekleyerek mikserle çırpın.
3)Kare  borcamın altına ayvalı karışımı yayın. .Üzerine  rondadan geçirilmiş  bisküvileri dökün. Onun  üzerine de muhallebiyi dökün. Hindistan cevizi ile süsleyin.


tarif:ufuk mutfakda





1 yorum:

siyah kuğu dedi ki...

Ellerinize sağlık. çok güzel görünüyorlar.