Translate

9 Eylül 2008 Salı

KETE VE İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ

Fotoğraf-0117
bu ketem bir demlik sohbet arkadaşımın düzenlediği etkinliğe gitsin.değişik tarifler için onun sitesine bakabilirsiniz.
MALZEMELER:

2 su bardağı ılık su
1/2 çay bardağı şeker
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1 paket maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı mahlep
alabildiğine un
arasına sürmek için tereyağ
üzeri için,
1 yumurta sarısı
1 çay kaşığı pudra şekeri

YAPILIŞI:

1)Ilık su ve sıvıyağı bir kapta karıştırın. Başka bir kapta şeker,maya,tuz,mahlep ve unun birazını karıştırın.
2)Sonra sıvılarla katıları birbirine karıştırarak yoğurun. Yumuşak bir hamur olana kadar un ekleyin.Mayalanmaya bırakın.
3)Mayalanan hamuru 6 eşit parçaya bölün.Herbir parçayı servis tabağı büyüklüğünde açın ve üzerlerine tereyağ sürün.
4)3 hamur üst üste olacak şekilde 2 tane grup yapın.
5)Herbir üçlü grubu rulo yaparak elinizle mıncıklıyarak uzatın.Uzatabildiğinizce uzasın.Uzayan ruloları elinizle bükerek yuvarlak borcama rulo şekinde sarın. Diğer üçlü grubada aynı işlemi, yaparak tepsi mayası için bekletin.
6)İyice kabarınca yumurta sarısı ve pudra şekerini karıştırarak üzerine sürerek fırına verin.

not:Tarif oktay ustanın sitesinden alınmıştır.

5 yorum:

oznurundunyasi dedi ki...

ne yalan söyleyeyim yarifi okumadım ama görüntü gel beni ye diye bağırıyoo..
ellerine sağlık sultanım..
sevgiler

Sevil Şahin dedi ki...

sevgili saniye tarifin için teşekkür ederim birazdan yayınlıyorum senden ricam iftar bereketi etkinliğinin benim sitemde oldugunu yazman sayende senin sitenden duyup katılmak isteyen arkadaşlar olabilir şimdiden teşekkür ediyorum tarifini alıyırum birazdan yayında sevgiler

Adsız dedi ki...

selam canım..kete nefis görünüyor..
tam sahurluk olmuş.eline saglık.sevgiler.
http://hunerlieller.net

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Saniye'cim sende blogspot sayfasi açtigina çok sevindim iyikide haber verdin valla,eee artik arkadas listeme eklerim artikin buraya gelirim,tekrardan ellerine saglik balim optum senii.

Halenze dedi ki...

saniye hanım bi saniye lütfen:)) bu ara manşete nerdeyse giremiyorum gibi bişey. söz en kısa zamanda gelip mamalarına orum yapıcam bu arada o yukardaki köfteli şeye bittim :)) önden söyliyim de:)) çok öptüm seni hayatımm