Translate

14 Eylül 2018 Cuma

RULO LAHMACUN

Yine bir kolay lahmacun tarifiyle sizlerleyim...


Önce yufkalarımızı tepsiye koyuyoruz üzerine lahmacun harcı pişirip rulo yapıyoruz....



Dilimlenmiş halini çekmeyi unuttum...

MALZEMELER:

3 adet yufka
250 gr kıyma
1 adet kuru soğan
2 adet domates
2 adet yeşil biber
1 adet kapya biber
1 tutam maydanoz
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı salça
yarım çay bardağı sıvıyağ
tuz,pulbiber,kimyon
sosu:
1 adet yumurta
1 çay bardağı süt
1 yemek kaşığı yoğurt
yarım çay bardağı sıvıyağ


YAPILIŞI:

1) İç malzemelerin sebze olanları  ince ince doğruyoruz yada arzu ederseniz rondadan geçirin.
2) Sebzeleri,kıymayı ve diğer malzemelerin hepsini ekleyip yoğuruyoruz...
3)Sos malzemelerini karıştıryoruz..
4)Tepsiye yağlı kağını serin...1 yufkayı tepsiden dışarı çıkacak şekilde yayın. Sos malzemesinden yufkanın her tarafına gelecek şekilde yayın.
5)2. yufkayı sadece tepsinin içine gelecek şekilde büzüştürerek koyun ve sosdan sürün.3.yufkayıda aynı şekilde yerleştirin ve sostan dökün.  Tepsiden   sarkan yufkaları üzerine doğru katlayın.                    
6)   İç malzemesini yayın.200 derecede pişirin.
7)Çıkarınca üzerine nemli bez örterek 10 dakika bekletin.
8)Yağlı kağıt yardımıyla rulo yapın ve dilimleyerek servis yapın..




1 yorum:

uzmanamator dedi ki...

ne kadar güzel bir tarifmiş dilimlenmiş halibi de merake ttim ben bundan yapayım yaaa çok canım şekti son yazınızdan geldim baktım vallahi tarifine