Translate

8 Temmuz 2013 Pazartesi

3-2-1 POĞACASI



MALZEMELER:

3 paket kabartma tozu
2 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
Alabildiğine un
üzeri için, mısır unu

iç malzemesi:
arzuya göre peynirli, patatesli veya kıymalı

YAPILIŞI:

1)Hamur malzemesinin hepsini karıştırarak kulak memesi kıvamında bir hamur yapın.
2)İç malzemesini arzunuza göre hazırlayın.
3) Hamurdan  ceviz büyüklüğünde parça alın ve elinizle acın içersine iç malzemesinden koyup kapatın. Arzu ederseniz poğaça şeklinde de yapabilirsiniz.
4)Yaptığınız topları mısır ununa bulayarak tepsiye dizin.Yaklaşık 30 adet poğaça çıkıyor.

Evet merhaba biraz ara verdim ama geldim. Cumartesi günüm  vardı,hava sıcaklığı sebebiyle evimin bahçesinde yaptım ve  serin serin oturduk .Yaptıklarımın hepsinin sitede tarifi vardı olamayan poğacayıda şimdi yazıyorum.Mayalı olmayan ama mayalı gibi kabaran ve ertesi güne kalması halinde bile bayatlamayan bir poğaça .Şiddetle tavsiye edilir.

Günümde neler mi vardı?

1)Minik gül böreği
2)32-1 poğaça
3)Üç renkli patates salatası
4)Cacıklı etimek salatası (Burdaki tarifden farklı olarak yoğurdun içine 1 salatalık rendeledim ve dereotuda ekledim)
5)Kuru patlıcan ve biber dolması
6)Milföylü karamelli tatlı
7)Elmalı turta
Eşim Fotoğraf makinesini alıp Erzincan'a  gezmeye gittiği için soframızın ve yaptıklarımın resmini çekemedim.

3 yorum:

LeylaK dedi ki...

Özellikle patateslisi çok lezzetli oluyor :) Hayırlı Ramazanlar Saniye. Ellerine sağlık.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Sahurda güzel olur :) Ellerine sağlık..

AYŞİM dedi ki...

AYŞİM
ARKADAŞIM SÜPER BİR TARİF,ÇOK GÜZEL OLDU PAYLAŞTIĞIN İÇİN TEŞEKKÜRLER....