Translate

15 Ağustos 2010 Pazar

VİŞNELİ CHEESECAKE

Günümden bir lezzet...Her zaman yapmak isteyip ertelediğim bir lezzet.Annemim Sevgili komşusu Seval hanımda yedim ve çok beğendim. Trabzona dönünce ilk misafirlerime hemen yaptım.Kendisine çok teşekkürler...

MALZEMELER:

150 gr Ekici Ricotta(ben bulamadım labne peyniri ile yaptım)
1 su bardağı yoğurt
1 paket vanilyalı puding
1 paket vanilya
1 su bardağı şeker
2 adet yumurta
1/2 limon suyu ve rendesi
TABANI İÇİN,
2 paket burçak bisküvi
75 gr tereyağ,tuz
Vişneli Kısım,
1.5 su bardağı çekirdeksiz vişne
1 su bardağı vişne suyu
2 yemek kaşığı nişasta
1 su bardağı şeker


YAPILIŞI:

1)Peynir,yoğurt,puding,vanilya,şeker,yumurta ve limonu karıştırın.
2)Terayağını eritin ılındıktan sonra rondadan geçirilmiş bisküvilerle karıştırın.Helva kıvamına gelecek şekilde hamur haline getirin.Elde edilen hamuru kelepçeli kalıbın altına sıkıca yerleştirin.
3)Karıştırılan peynirli malzemeyi hamurun üzerine dökün ve 180 derecede pişirin.Pişme süresi fırından fırına değişiyor.
4)Vişneli kısım için,
Çekirdeksiz vişne,vişne suyu,nişasta ve şekeri pişirin.Kıvamı gelince altını söndürün ve blenderden geçirin.
5)kekiniz soğuyunca sosu dökün 1 gece dolabta beklettikten sonra servis yapın.

1 yorum:

NzlGl dedi ki...

Eline sağlık canım , bende labneyle yapıyorum çok da güzel oluyor....