Translate

1 Aralık 2010 Çarşamba

HAMSİ KUŞU ve 8.KURBAN BAYRAMI ETKİNLİĞİ

Zekiye arkadaşımın tariflerine devam ediyorum.yöresel bir lezzet ben kendim hiç yapmadım hatta ilk kez yediğimi de söyliyebilirim.Hamsili lezzetleri sevenler için süper bir tarif.Ayrıca Arkadaşımda çok güzel yapmıştı...

Zekiyeçiğim bu güzel tarfini 8.Kurban bayramı etkinliğini düzenleyen özlem arkadaşıma gönderiyorum.

MALZEMELER:

1 kg taze hamsi
2 bağ pazı
7 adet taze soğan
1 bağ maydanoz
1 yemek kaşığı kuru nane(varsa taze nane de olur)
3 yemek kaşığı buğday unu
3 yemek kaşığı mısır unu
1 yumurta
kızartmak için sıvıyağ
üzeri için 1 adet yumurta

YAPILIŞI:

1)Hamsiyi ayıklayınve kılçıklarını çıkarın.
2)Pazı,taze soğan,maydanoz ve naneyi ince ince doğrayıp tuzla ovun.
3)Ardından mısır ve buğday ununu ekleyin.Yumurta ve doğranmış hamsileri ekleyip karıştırın.
4)Bu karışımdan köfteler yapın ve yağda kızartın.İki tarafını kızartıktan sonra almaya yakın 1 yumurtayı kırın.Yumurta pişince servis tabağınıza alın.
Arzu edilirse sadece kızartılarakda servis yapılabilirYani yumurta kırarak kızartmak istek ve arzuya kalmış....

12 yorum:

Güloanne mutfakta dedi ki...

hamsiyi çok severim ve bendede değişik hamsi tarifleri vardır yapanın sizinde yüreğinize sağlık değişik bir tarif

özlem dedi ki...

ablacım tarifini aldım katılımın için çok teşekkürler. her zaman beklerim. inşallah bol katılımlı bir etkinlik olur.

sarımutfak-hande dedi ki...

değişik ve güzel
ellerine sağlık canım

Serap dedi ki...

Değişik bir yemek. Hiç yemedim şimdiye kadar,... Ellerinize sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

işte gerçek hamsikuşu genelde herkes ikiz hamsileri hamsi kuşu sanıyor:))
gerçeği budur benim de yengem akçaabatlıdır annesi yapar oradan biliyorum..
sevgili zekiye hanımın ellerine sağlık..

ANNEMİNELİ dedi ki...

Merhaba; bloguma uğrayıp yorum bıraktığın için öncelikle teşekkür ederim..Hamsi kuşu çok leziz görünüyor,ellerin dert görmesin, görselliği harika, yiyenler doymasın....sevgimle öptüm....

dokuzuncubulut dedi ki...

Bu tarifi ilk defa duydum ama çok lezzetli görünüyor. Hamsiyi çoook severim. Hemen deneyeceğim.
Ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

birkez yemiştim ve çok beğenmiştim.
Nefiss görünüyor.
Yapanın ellerine sağlık
Sevgiler

Nilgün dedi ki...

Harika bir tarif vermişsin hamsi sevenler gözü kapalı denesin derim nefis oluyor, paylaşımın için teşekkürler..

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Saniyecim ellerine saglik enfes ötesi ama hiç tadmadigim lezzet malesef,keski komsum olsaydin demi ama:))sicacik sevgiler canim.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Saniyecim ne güzel yorum birakmissin arkadasim içimi oksadi,bende her zaman seni beklerim,güzel bir günün olsun,sevgiler.

mintinin dünyası dedi ki...

selamlar arkadaşım.hamsi kuşunu hiç yapmadım desem güler msin bana.inan hiç tatmadım da.
ama nefis görünüyor.
ellerine sağlık canısı.
mutlu pazarlar