Translate

3 Ocak 2010 Pazar

SOSYETE MANTISI


Son zamanlarda çok sık tarif yazamıyorum..Aslında zamansızlıkdan değil de eskisi kadar hevesim yok...ancak haftada bir ekleyebiliyorum...
Babamla ilgili yorumlarınıza çok teşekkür ederim. Dediğim gibi çok riskli bir ameliyat olacaktı ama son anda doktorlar biraz daha ilaçla tedaviye devam etme kararı aldı.Yani ne zaman ne olacak belli değil ....


Daha önce yapmış olduğum sosyete mantısının bir versiyonu, bu sefer içinde kıymanın yanında havuçda var...

MALZEMELER:

3 yufka
300 gr kıyma
2 adet soğan
3 adet havuç
tuz,karabiber
2 kase yoğurt
3 diş sarımsak
2 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı salça

YAPILIŞI:

1)Kıymayı rendelenmiş soğanla iyice kavurun ve baharatları ekleyin.
2)Havuçu rendeleyin ve kavurun.
3)1.yufkayı masaya serin ve kenarlarını katlayarak kare şekline getirin ve Üzerine kıymalı harçın yarısını yayın.2. yufkayıda aynı şekilde kare haline getirip ilk yufkanın üzerine koyun.Bu sefer havuçlu harcı yayın.En son 3.yufkayıda kare haline getirip havuçlu harcın üzerine koyun.Kalan kıymalı harcı koyup sıkıca rulo yapın.
4)Ruloyu ikiye bölün ve tülbente sıkıca sarın 1-2 saat dolabta beklettikten sonra
suda 25-20 dakika haşlayın.
5)Haşlanan ruloları çıkarın tülbenti acın ve dilimleyerek servis tabağına alın.Servis aşamasında sarımsaklı yoğurt ve salçalı yağ ile servis yapın.

6 yorum:

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

ben de denemiştim bu tarifi..alternatif oluyor gerçekten..ellerinize sağlık..

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Saniyeciğim,
Sosyete mantısının bu şekilde pişirildiğini görmemiştim.Genç kızken annem ara sıra yapardı ama genelde kızartılarak yapıldığından sağlıklı değil gerekçesiyle ben hiç yapmadım. Ama senin bu tarifin çok çok sağlıklı üstelik lezzet olarak da çok hafiftir herhalde değil mi?
Yeni bir şey daha öğrenmemin keyfini yaşattığın için çok teşekkür ederim. Ellerine sağlık deyip yeni yılını da bu vesileyle kutlamak isterim.
Sevgilerimle,

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Rabbim babacığına şifalar versin. İnşallah ameliyata hiiiç gerek kalmaz.

Havuç da renk katmış, güzel görünüyor.
Ellerine sağlık canım..

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık canım biz deçok severek yaparız ama içine havuç koymayız, bir de seninki gibi deneyeceğim canım.

Sevgiler,
Evren

Sevil Altunel dedi ki...

uzunca bir aradan sonra merhaba arkadaşım..yine herşey harika görünüyor..özelliklede bu mantıya bayıldım..ellerine sağlık..görüşmek üzere..sevgiler..

Unknown dedi ki...

RABBİM HAKINIZDA HAYIRLISI NE İSE ONU NASİP ETSİN İNŞALLAH ACİL ŞİFALAR VERSİN. SOSYETE MANTISINI ÇOK SEVERİZ BİZ AİLECE ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK..
SEVGİLER...