Translate

7 Mayıs 2009 Perşembe

PEYNİRLİ DOMATESLİ TART


Hıdırellez için dairedeki arkadaşlarla bir organizasyon düzenledik.Herkes bir çeşit yapıp getirdi hep birlikte yedik. Çok güzel ve eğlenceli geçen bir günün ardında bize sadece ağzımızda kalan lezzetler kaldı.
Ben peynirli domatesli tart yaptım. Özelikle hamuru benim çok hoşuma gitti.. Daha önce yaptığım poğaca hamuruna benziyor fakat sanki biraz daha lezzetli oldu.Bir dahaki sefere aynı hamurdan poğaca yapaçağım.
Asıl tarifde bu tart ıspanakla yapılmıştı. Bir dahaki sefere o şekildede deneyeçeğim.Tarif için Selin Çağlayan'a teşekkürler.


MALZEMELER:

1 Su bardağı yoğurt
1.5 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta akı(sarısı üzerine)
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
3 su bardağı un
üzeri için,
peynir
maydanoz
domates,kekik

YAPILIŞI:

1)Yoğurt,sıvıyağ,yumurta akı,tuz,un ve kabartma tozu iyice karıştırarak yoğurun..Fakat unu kontrollü katın.Yumuşak bir hamur elde edin ve 15 dakika dinlendirin.
2)Hamurdan üzeri için biraz ayırdıktan sonra yuvarlak borcama yağlı kağıt serin ve kalam hamuru düzgünce yayın.
3)Peynir ve maydanozu karıştırın ve hamurun her tarafına gelecek şekilde yayın. Üzerine domates dilimlerini yerleştirin ve kekik serpin.En son kalan hamurdan şeritler yaparak domateslerin üzerine yerleştirin.
4)Yumurta sarısını çok az sütle karıştırarak şeritlerin üzerine sürün ve fırına verin.

5 yorum:

Banu dedi ki...

Merhabalar Saniye hanim.
Yaptiklariniz harika gorunuyor inanin hepsi kek ve pastalar.Ayrica domatesli tarta bayildim inanin ben bogaca hamurunda peynir ve domatese bayilirim hemen deneyecegim bunu
Ayrica sayfam ziyaretiniz ve yorumunuz icin cok tesekkurler..Yine beklerim
Hoscakalin...

hdidem95 dedi ki...

saniyecim ellerine sağlık pek güzel olmuş kahvaltıda nefis gider sevgiler

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Bu tart nefis görünüyor:).
Ben hiç tuzlu tart denemedim mutlaka denemem lazım, özellikle misafirlere çok şık bir sunumu var.
Ellerine sağlık canım:).
Sevgiler..
aslı

Sürpriz/Özlem dedi ki...

Ellerine sağlık canım .Çok güzel görünüyor. Mutlaka deneyeceğim


Sürpriz/Özlem

Bir Dilim Düş dedi ki...

Saniyeceiğim ellerine sağlık hayatım. Anneler günün kutlu olsun!!!

Sevgiler,
Evren