Translate

10 Mart 2009 Salı

ANNEMİN BROKOLİ ÇORBASI

Bugüne kadar birçok brokoli çorbası tarifi denedim ,kremalı,sütlü,mısır unlu.....ama içime sinen ve en çok severek yediğim bu tarif oldu.
Annem birde bu şekilde dene dediğinde tadının böyle güzel olacağını hiç ummamıştım eğer beni kırmayıp bir denerseniz memnun kalırım.

brokoli çorba

MALZEMELER:

1 adet brokoli
2 diş sarımsak
1 adet soğan
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı salça
2 yemek kaşığı tereyağ
yarım demet maydanoz,
2 yemek kaşığı haşlanmış barbunya fasulye
tuz,kırmızı pul biber

YAPILIŞI:

1)Soğan ve sarımsağı tereyağda iyice kavurun.Sonra unu ekleyin.Unun rengi dönünce salçayıda ekleyerek karıştırın. Yaklaşık 5 su bardağı suyu ekleyin ve kaynamaya bırakın. (Tabi unu suda iyice çırpma teli ile açın.)
2)Su kaynayınca yıkanmış ve küçük küçük doğranmış brokolileri,maydanozu ve fasulyeyi ekleyin. Tuz ve kırmızı pul biberi ekleyin ve kısık ateşte brokoli yumuşayana kadar
pişirin.
Özellikle maydanozun kokusu pişerken çok güzel geliyor. Afiyet olsun.

7 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bu karalahana çorbasına benziyo:))

Denemek gerek.. Anneciğine tarif için teşekkürler,senin de ellerine sağlık canım:)

Unknown dedi ki...

Bende çok denedim brokoli çorbası tarifi ama bu tarif çok değişik. Kesinlikle deneyeceğim.

Adsız dedi ki...

Ben de mama kıvamlı sütlü çorbalardan bıkmıştım. Deneyeceğim, ellerine sağlık.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Seni kıracağıma kafamı kırarım tatlım. Söz bu hafta pazara gidince sırf bu tarif için brokoli alıp deneyeceğim. Ellerine sağlık.

Sevgiler,
Evren

Limonlu Kek dedi ki...

Çoğu zaman ilk yorum senden geliyor ya Saniyeciğim çok teşekkür ederim. Çorba lezzetli görünüyor, ben daha yapmaya cesaret edemedim, evdekiler sevmez, sonra tümü bitene kadar içmekten korkuyorum :)Sevgiler, öpüyorum...

Adsız dedi ki...

Bu tarif gerçekten çok güzel. ben de birçok brokoli çorbası denedim ama hiçbirinden memnun kalmadım. Ama bu benim damak zevkime çok yakın. Eminim çok güzeldir. Mutlaka deneyeceğim.

HÜLYA dedi ki...

anneciğinin ellerine sağlık canım oldukça sağıklı ve besleyici bir çorba...

Canım ben geçen hafta 7 gün çok kötü hasta oldum. Faranjit olmuşum fena hiç kalkmadan 4 gün boyu yattım o yüzden hastaydım demiştim..

Canım bir dahaki ofa gelişinde görüşmek isterim gelmeden önce bir mail atman yeterli kendimi ayarlayıp görüşmek isterim senle tabi sende misait olursan..

çook çook öptüm canım