Translate

1 Mayıs 2013 Çarşamba

TEL ŞEHRİYE SALATASI

Salatanın tarifini yeşilkivi'den aldım fakat içine yakışaçağını düşündüğüm  için dereotu ve naneyi ekledim .gerçekten de çok yakıştı.Birde kalabalık misafire yapaçaksanız ölçüyü artırın.
 


MALZEMELER:

2 su bardağı tel şehriye
3 diş sarımsak
10 adet kuru domates
maydanoz
taze nane
dereotu
tuz,karabiber
sıvıyağ
limon suyu




YAPILIŞI:

1)Kuru domatesleri yarım saat önceden sıcak suda bekletin. Sonra dilimleyin.
2)Sıvıyağda sarımsak rendesi ve kuru domatesleri 4-5 dakika kavurun.Tel şehriye,tuz,karabiber ve yaklaşık 2.5 su bardağı sıcak suyu ekleyerek pişirin.(pilav gibi)
3) Dinlendirdikten sonra bol maydanozdereotu ve taze naneyi doğrayarak ekleyin.
4)Limonu ekledikten sonra servise hazır hale gelir.

Soğuk olarak servis yapıldığında daha lezzetli olduğunu düşünüyorum hatta misafirden kalanı dolaba koymuştum ertesi gün çıkardığımda lezzetlerin birbirine daha güzel karıştığını fark ettim.Özellikle kuru domates süper olmuştu.

tarif=yeşilkivi

1 yorum:

susamcorekotuFeriha dedi ki...

rengarenk enfes bir görüntü ellerine sağlık