Translate

30 Ekim 2016 Pazar

REVANİ

                     Şerbetli tatlı yemeyi çok sevmeyince yapmayı da çok tercih etmiyordum. Akşam yemeğe gelen misafirlerime değişiklik olsun diye yaptım. İyi ki de yapmışım şimdi en pratik tatlım oldu misafir mi gelecek bir yere mi gideceğim hemen yapıyorum.


  Benim için en önemli artısı da kullanılan malzemeler az ve küçük dikdörtgen borcama tam geliyor....Yani sonraya çok kalmıyor çünkü bizim evde kalanlar sonra yenmiyor da.....




MALZEMELER:


2 adet yumurta
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
1 su bardağı irmik
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 adet portakal kabuğu (limon da olur) rendesi


Şerbeti:


2 su bardağı şeker
2.5 su bardağı su
yarım limon




YAPILIŞI:


1)Şeker ve yumurtaları çırpın. Sırasıyla sıvıyağ ve sütü ekleyin çırpın .İrmik, un, kabartma tozu,vanilya ve portakal kabuğu rendesini ekleyerek tekrar karıştırın.
2)Bu arada şerbet malzemelerini bir tencereye alın ve kaynatın.Ben limonu yarım olarak içine atıyorum siz arzu ederseniz şerbetin içine de sıkabilirsiniz. Şerbetiniz olunca ılınmaya bırakın.
3)Kek karışımını yağlanmış küçük dikdörtgen borcama dökün ve önceden ısıtılmış fırında 170 derecede üzeri kızarana  kadar pişirin.
4)Fırından aldıktan hemen sonra ılık şerbeti dökün.


Bu tarif şükran kaymak'a ait. Fakat o bu tarifi tart kalıbında yapmış. Şerbetledikten sonrada orta boşluğuna krema koymuş..

1 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba sayfa gayet hos ama bir kaç eksik var onları bu sayfadan baka bilirsiniz acmatarifi.net