Translate

6 Aralık 2009 Pazar

ŞERBETLİ UN KURABİYESİ ve ETKİNLİK (NESLİHAN HANIM TATLISI)

MERHABA MERHABA.......
Geçmiş olsun dileklerinize çok teşekkürler,artık daha iyiyim,tam iyiyim diyemiyorum......biraz daha çekeçeğim herhalde....
Neyse...Cumartesi günü oğlumun okul arkadaşlarının anneleri ile günüm vardı.Doğruyu söylemem gerekirse çok eğlendiğim bir gün oluyor.Özellikle öğretmenimiz Perihan hanım müthiş bir bayan .Evsahibimiz o kadar çok şey yapmıştıkı birçoğunun tadına bakamadım .Ama güne damgasını vuran Neslihan hanım'ın yapıp getirdiği bu tatlı oldu....Herkes tarifini aldı ,bende sizin için aldım.Mutlaka deneyin çok lezzetli bir tatlı...Un kurabiyesini andırıyor fakat daha lezzetlisi.



MALZEMELER:

250 gr oda sıcaklığında tereyağ
1 yumurta (sarısı içine,akı üzerine)
1.5 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı şeker
3 yemek kaşığı ılık su
1.5 su bardağı dövülmüş fındık
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3.5-4 su bardağı un
Şerbeti:
2.5 su bardağı şeker
2 su bardağı su


YAPILIŞI:

1)Tereyağ,yumurta sarısı,nişasta,şeker,ılık su,sıvıyağ,fındık,kabartma tozu ,vanilya ve un karıştırılarak yoğrulur.Un ilavesini kontrollü yapın. yumuşak bir hamur olacak.
2)Hamuru ikiye ayırın.Herbir hamuru uzunlamasına yuvarlayın ve yumurta akını üzerine sürdükten sonra verev olarak kesin ve tepsiye dizin.
3)Şerbet malzemelerini karıştırın ve pişirin.
4)Kurabiye soğuk şerbet ılık olacak şekilde kurabiyeleri şerbetin içine atın ve bekletmeden hemen alarak servis tabağına koyun.
Üzerine şam fıstığı dökerek servis yapın.

TARİFİM AYNI ZAMANDA DEVAM EDEN 49.PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ'NE GİTSİN.Etkinliği mutfaksanatı arkadaşım düzenliyor...Kendisine kolay gelsin.

8 yorum:

Unknown dedi ki...

Değişik bir tatlıya benziyor. Denemekte fayda var.

HÜLYA dedi ki...

ÇOK GZÜEL GÖRÜNÜYOR .. YAPANIN ELLERİNE SAĞLIK AFİYET ŞEKE ROLSUN CANIM

BU ARADA DÜZELMENE SEVİNDİM İNŞALLAH TAMAMEN İYİLEŞİRSİN EN KISA ZAMANDA.. SEVGİLER

sarımutfak-hande dedi ki...

değişikmiş şerbetlisini yememiştim
ellerine sağlık cnm

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ÇOK FARKLI VE CEZBEDİCİ

Alime dedi ki...

Katılım için teşekkürler tarifinizi aldım..

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Çok geçmiş olsun canım yeni haberim oldu iyi olmana sevindim..çok değişik bir tatlı olmuş nefis görünüyor Neslihan hanımın ellerine sağlık..kocaman sevgiler..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Çok leziz görünüyor gerçekten. neslihan hanımın ellerine sağlık, sana da paylaşımın için teşekkürler canım..

Disalce dedi ki...

gerçekten değişik bir tatlı..not ettim bakalım ne zaman denerim..

yapanın ellerine sağlık..

benimde kızımın böyle günleri oluyor ama ben katılmıyorum kalabalıktan çok hoşlanmıyorum...aslında paylaşım güzel şey.sizlere hoş vakitler diliyorum..

ayrıca çook geçmişler olsun canım...