Translate

25 Nisan 2008 Cuma

SAKALLI VEYA SAÇAKLI POĞACA

Merhaba arkadaşlar,hepinize iyi hafta sonları diliyorum.Kızımı soran arkadaşlara teşekkür ediyorum.Kızım iyidir,daha çiçekleri tam geçmedi ama bugün kreşe göndermek zorunda kaldım. İnşallah birşey olmadan gelir.

Bu tarifi nino'da görünce yapmaya karar verdim. Bir kaç kere buna benzer tarifler yapmıştım ama istediğim lezzeti yakalayamamıştım. Nino'da bunu görünce bir kez daha deneyeyim dedim. Sonuç,harikaydı.Herkese tavsiye ederim.Tarifi aynen aktarıyorum. Aşağıdaki ölçüler benim kullandığım ölçülerdir. Bunlarla tam bir tepsi çıktı.Ninocum duy sesimi sana o kadar yorum bırakıyorum bana dönmüyorsun,üzülüyorum,vallahi......
tarif için teşekkürler.
HPIM1972

MALZEMELER
1/2 Su Bardağı Ilık Sut
1/2 Su Bardağı Sıvı Yağ
1/2 Su Bardağı Yoğurt
1 Yumurta (akını hamura kattım,sarısını üzerine sürdüm.)
1 Tatli Kaşığı Tuz
1 Tatli Kaşığı şeker
1 Paket Toz Maya
Aldığı Kadar Un (Yumusak Bir Hamur Olacak Kadar)

Ic Harci Icin
250 gr. Beyaz Peynir
2 Demet Maydanoz

HPIM1973
YAPILISI:
1)Ilık sutte toz mayayı eritip, bütün malzemeleri karıştırın ve yavaş yavaş un ekleyerek, yumusak bir hamur elde edene kadar yoğurun.
2) Hamurun uzerine nemli bir bez koyup, mayalanana kadar dinlendirin.
3)Cevizden biraz büyük parçalar koparıp, top haline getirin ve yağlanmış fırın tepsisine dizin. Minik toplarin uzerine yumurta sarısı sürüp, 180-200 derece fırında üzerleri hafif kızarana kadar pişirin.
4) Bu arada harcınızı hazırlayabilirsiniz.Öncelikle 1 demet maydanozu rondoda iyice kıyıp, ayrı bir tabağa alın. Diger maydanoz demeti ve peyniri rondoda çekin ve onuda ayrı bir tabağa koyun. Pişen poğacalarınızı hemen fırından çıkartıp, üzerlerine havlu veya sofra bezi örtünki kurumasın.
5) 20-30 dakika poğacalarinizi bu şekilde dinlendirdikten sonra, poğacaları enlemesine yarım ay şeklinde karnında yarın. Peynirli maydanozlu harcınızdan biraz poğacanin icine, birazda kestiğiniz ağız kısmına sürün. Daha sonra poğacanin ağız kısmındaki peynirli harcı, kıydığınız maydanoza bulayıp, servis tabağına alıp, servis yapın.


Hiç yorum yok: