Translate

8 Mayıs 2011 Pazar

PİRİNÇLİ KABAK SALATASI

8)Pirinçli Kabak Salatası
Fotoğraf-0164

Bu salatayıda bir arkadaşımda yemiştim çok hoşuma gitmişti. Sonradan kendim yapmak istemiştim ama bir türlü yapamamıştım.Kısmet bu arkdaşlarıma imiş.

MALZEMELER:

3 adet kabak
3 adet taze soğan
1 adet havuç
2 çay bardağı pirinç
2 çay bardağı su(ben gözkararı koydum)
yarım demet maydanoz
yarım demet dereotu
1 kase yoğurt
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı salça

YAPILIŞI:

1)Taze soğanları sıvıyağda soteleyin. Küp Küp doğradığınız kabakları ve havuçları ekleyerek sotelemeye devam edin.
2)Pirinçi ekleyerek bir kaç kez karıştırın ve suyunu ve tuzunu ilave ederek tencerenin ağzını kapatın.
3)Pişmeye yakın maydanoz ve dereotunu ekleyerek altını kapatın.
4)Dinlenince iyice karıştırarak servis tabağına alın.
5)Sarımsaklı yoğurdu hazırlayın ve kabaklı karışıma ekleyin.
6) En son salçayı tereyağda eriterek üzerine gezdirin.

Diyeceksin ki sen niye yapmadım..salçayı erittim salatanın üzerine dökmeyi unutum.Salata yendi en son aklıma geldi ama iş işten geçmişti. Gerçi bu şekliylede güzel olmuştu.Birde güz salatasında artan havuç sotesini salataya ekledim. hem lezzet hemde görüntü acısından hoş oldu.

Hiç yorum yok: