Translate

14 Aralık 2017 Perşembe

ETİMEKLİ BATON SALATA

En son misafirlerime yaptığım sunumu hoş bir salata. Daha önce hepinizin de bildiğini düşündüğüm etimekli salatayı normal borcamda yapardım.Bu seferde sunumu daha güzel olsun diye bu şekilde hazırladım.








MALZEMELER:


1 -2 Paket etimek
4 adet havuç
4 adet kabak
6 adet közlenmiş kırmızbiber
maydanoz
250 gr süzme yoğurt
1 yemek kaşığı mayonez
tuz
1 diş sarımsak


YAPILIŞI:
1)Önce sebzeleri yani kabak ve havucu ayrı ayrı az zeytinyağda soteleyin.
2)Süzme yoğurta ,tuz, mayonez ve sarımsağı ekleyerek karıştırın.
3)Közlenmiş kırmızı biberi doğrayın.
4)Servis yapacağınız tabağın altına biraz yoğurtlu karışımdan sürün . Etimeklerin üzerine yoğurtlu karışımdan sürüp tabağa dizin.Benim  tabağıma yan yana 6 adet etimek sığdı.
5)Üzerine her tarafa gelecek şekilde  havuç sotesini  yayın.
6)Onun üzerine iki tarafına yoğurt karışımı sürülen etimekleri koyun.




7)Közlenmiş kırmızı biberi de etimeklerin üzerine yayın. Tekrar yoğurt sürülmüş etimekleri koyun en son kabak sotesini yayın.
8)En üstte tekrar etimekleri koyun ,yoğurtlu karışımdan sürün ve 1 gece bekletin.
9)Servis yapacağınız zaman salatanın her yerini yoğurtlu karışımla kaplayın .Üzerini süslemek sizin arzunuza kalmış. Ben bu şekilde süsledim. Maydanoz yerine taze soğan sapları ile de kenarlarına süs yapabilirsiniz.