Translate

13 Haziran 2017 Salı

LİMONLU CHESECAKE KURABİYE

                   Oğluşum  yabancı sitelerde tarif bakmayı çok seviyor evde olduğu zamanlar bulduğu tarifleri kendi deniyordu. Bak böyle söyleyince içim acıdı...Artık üniversiteli oldu ve Ankara ya gitti. Bu nedenle denemek istediği tarifleri bana atıyor bende yapıp ona koli ile  gönderiyorum.
Bu lezzet de hayatımıza öyle girdi ,iyiki de girmiş çünkü ben yerken bana verdiği limonlu tadı çok sevdim.
          Tarifin aslı İngilizce idi tercüme yaparak buraya yazıyorum...







MALZEMELER:

Yarım su bardağı tereyağ
125 gr labne peyniri
2 su bardağı şeker
1 yumurta
1 paket vanilya
2.5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı nişasta
3 yemek kaşığı limon suyu
1 çay kaşığı tuz
üzerine,
3/4 su bardağı şeker
1.5 su bardağı su

YAPILIŞI:

1)Tereyağ ile labne peyniri mikserle çırpın.  Şekeri de ekleyip tekrar çırpıyoruz.
2)Yumurta ve vanilyayı da ekleyip çırpmaya devam.
3)Unun yarısını ekliyoruz ve yine çırpıyoruz.
4)Nişasta, kabartma tozu, limon suyu ve tuzu ayrı bir yerde karıştırıp ana malzemeye ekleyin.
5)Kalan unu da ekleyip mikserle çırptıktan sonra hamuru 2-3 saat bekletin.
6)Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlak şekil vererek  biraz üstüne bastırarak düzleyerek şekil verin ve tepsiye dizin.
7)180 derecede üzeri hafif kızarana kadar pişirin.
8)Üst malzemesini karıştırın ve kurabiyelerin üzerine sürün.




Hiç yorum yok: