Translate

16 Ocak 2017 Pazartesi

BİSKÜVİLİ MUHALLEBİLİ KEK



Yine reyhan kokulu mutfağımdan aldığım bir tatlı..Daha önce yaptığım kek ile çok benziyor sadece malzemelerin kullanım yerleri değişiyor...Tad olarak değişiklik olacakmı diye merakımdan ikisini üst üste denedim...Yiyenlere hangisi daha güzel oldu diye sordum...Herkesten farklı cevaplar geldi ...Bana sorarsanız ben bu tarifi daha çok beğendim....Ben küçük değişikler yaptım tarif üzerinde o şekilde yazıyorum...


MALZEMELER:

Kek için,
 
2 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı un
yarım su bardağı süt
2 çorba kaşığı kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 adet portakal kabuğu rendesi


2 paket burçak bisküvi

Kreması için:
 
3 su bardağı süt
2 türk kahve fincanı un
2 türk kahve fincanı şeker
1 poşet krem şanti

Keki ıslatmak için,

 1 adet üçü bir arada nescafe
1 bardak ılık su

 

YAPILIŞI:

1)Yumurta ile şeker çırpılır. Diğer kek malzemeleri eklenir.
Yağlanmış dikdörtgen borcama  dökülerek 175 dereceli fırında pişirilir.
2) Pişen kekin ilk sıcaklığı geçince 1 su bardağı ılık suya 3'u bir arada koyulup eritilir ve bu nescafeli su kekimiz ıslatılır.
3) Kekin üzerine 2 paket burçak bisküvi tek tek süt ile ıslatılarak tek sıra halinde dizilir.
4)Krema  malzemeleri  bir tencereye alınıp karıştırılarak koyulaşana kadar pişirilip soğutulur.
5)  1 poşet krem şanti  soğutulan kremaya eklenip mikser ile iyice çırpılır.
6) Krema,bisküvi dizdiğimiz kekin üzerine dökülür. Üzerine kakao serpilir. Dinlendirilip servis yapılır.
 
 



Hiç yorum yok: