Translate

17 Şubat 2014 Pazartesi

KIYMALI ÖZEL MAKARNA

Asiyeçiğimin sofrasındaki her şey çok lezzetliydi. Ama bu tarif hem lezzeti hem de kolaylığı acısından hepimizden tam not aldı. Asiye Trabzon  Çaykara'lı bu makarna onların oraya aitmiş. Kadınlar yazdan yapar kurutur kışın kullanırmış. Bazı yufkacılarda bu şekilde satılıyormuş.Benim hiç dikkatimi çekmemiş ama bundan sonra yufkacıya gidince soracağım. Sizin için resmini çektim. Yaşadığınız şehirlerde varsa alıp deneyebilirsiniz.


Evet bu yazdan yapılıp dondurucuda saklanan hali...


MALZEMELER:

Makarna
1 kavanoz domates(yazın pişirip kavanoza koyup sakladıklarımızdan.)
300 gr kıyma
2 adet soğan
tuz
karabiber

YAPILIŞI:

1)Servis yapacağınız kabınızın  altına yeteri kadar makarnayı yayın. Üzerine domates sosu dökün. Eğer yazdan hazırlanan domatesiniz yoksa kendiniz bir domates sosu pişirerek dökün.
2)Soğanları sıvıyağda kavurun. Kıymayı ekleyin onu da kavurun. Tane tane olunca baharatları ekleyerek altını söndürün.
3)Kıymalı harcı makarnanın üzerine dökün. Ve fırına verin. Üzeri kızarana kadar pişirin.

3 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

bu kurumuş hamurlardan Gümüşhanede de vardı onlar tatlı yapıyorlardı. makarna da güzel olmuş ellerine sağlık arkadasının canım..
sevgiler..

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ben de hiç görmemiştim ama bana makarna olsun da nasıl olursa olsun...

Sevgiler
Evren

günlük yaşamım dedi ki...

sossuz kuru makrnayı bile çok severek yerim bunu yapsam nasıl yerim bilemiyorum :D