Translate

1 Şubat 2014 Cumartesi

ÇİKOLATALI YUMUŞAK TATLI

Kızım anne ben bir kek yapmak istiyorum deyip bana bir tarif verdi, bende o gün bu tatlıyı yapmayı düşünüyordum kızımın kendi uydurduğu tarifle şekil olarak uyduğunu düşünüp bunu yaptım.Tabi kızım kendi tarifini uyguladığımızı düşündü..Hatta akşam babasına baba bak benim tarifimle  yaptığımız tatlı diye hava attı...
Keki ve üsteki çikolata sosunu oktay ustadan aldım, arasındaki krema benim yıllardır kullandığım ve sonucundan çok memnun olduğum krema...Adından da anlaşıldığı gibi çok yumuşak bir kek oldu. İçine koyduğum portakal kabuğu rendesi de ona hoş bir tat kattı....



MALZEMELER:

3 yumurta
1 çay bardağı şeker
3 yemek kaşığı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 adet portakal kabuğu rendesi

krema:
4 su bardağı süt
8 yemek kaşığı şeker
4 yemek kaşığı un
1 adet yumurta

sosu:
1 çay bardağı şeker
2 su bardağı su
2 yemek kaşığı kakao
1 yemek kaşığı nişasta

YAPILIŞI:

1)Şeker ve yumurtaları mikserle çırpın.Un ve diğer malzemeleri ekleyin ve kare borcama dökerek pişirin.
2)Muhallebi malzemelerinin hepsini bir tencereye alın ve sürekli karıştırarak pişirin.
3)Pişen kekin ilk sıcaklığı çıkınca ılınan muhallebiyi üzerine dökün.
4)Sos malzemelerinin hepsini bir tenecereye alın kaynayana kadar pişirin.Ilındıktan sonra  muhallebinin üzerine dökün.

Kızım üzerini muzla süslemişti.

Hiç yorum yok: