Translate

8 Nisan 2013 Pazartesi

BİBERLİ EKMEK

DUYURU:
Sevinç arkadaşımla beraber şeker hamurlu kurabiyeler ve kekler yapmaya niyet ettik.Allahımın yardımı ve izniyle sipariş almaya başlıyoruz.Trabzon'da yaşayan arkadaşlara duyrulur.Bilgi için,saniyesultan@hotmail.com 'a mesaj atabilirsiniz.


Sabah kahvaltısı için süper bir fikir.İçinde herşeyin olduğu bir kerede hepsini ağzına attığın süper lezzet.
 Bu ekmeğin hamurunu yaparken kendimce bir denemede yaptım.
İşten öğlen arası eve geldim ve hamuru yoğurdum hiç mayalandırmadan kapaklı bir kaba koyarak buzdolabına koydum.Akşam iş dönüşü kapağı bir açtım, hamurum öyle güzel kabarmıştıkı çok memnun oldum.
Bazen hamuru akşamdan mayalayıp dolaba koysam sabah kalkıp şekil versem  yapsam nasıl olur diye düşünürdüm.İlk denemede oldu.Sizinde bu konuda fikirleriniz veya uygulamalarınız varsa bana yazın.

MALZEMELER:

1 su bardağı ılık süt
1 tatlı kaşığı yaş maya
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı sirke(tarifte yoktu ben ekledim)
1 çay bardağı sıvıyağ
aldığı kadar un

üzeri için,

1 adet kırmızı biber
2 adet yeşil biber
1 adet soğan
1 adet domates
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 diş sarımsak
50 gr beyaz peynir
tuz,karabiber,kimyon ve kekik




YAPILIŞI:

1)Ilık  sütün içine yaş  mayayı ve şekeri atın biraz karıştırarak kabarmasını bekleyin.
2)Maya kabarınca yoğurma kabınıza dökün,diğer malzemeleri de ekleyin.Yumuşak bir hamur elde edene kadar un ilave ederek yoğurun.Mayalanmaya bırakın.(1 saat kadar)

3)Üzeri için olan bütün malzemeleri küçük küçük doğrayın.Mayalanan hamuru merdane ile büyük fırın tepsisine olacak şekilde acın.Yağlanmış tepsiye koyun üzerine iç malzemesini elinizle bastıra bastıra yayın ve 180 derecede pişirin.

tarifi mutfak sırlarından aldım.

4 yorum:

zeymurancafe dedi ki...

çok güzel gorunuyor çayımla bırlıkte yemek harıka olurdu ellerıne sağlık:)

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık hamuru aksamdan yapıp dolaba koyabılırsın ben bazen yapıyorum bu arad hayırlı olsun bol kazanclar

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Bende bir kere sabah kahvaltıya misafirim gelicek diye.Hamuru geceden yoğurup dolaba koymuştum.Mayalı poğaça değildi ama.Bence çok güzel olmuştu.Pratik oluyor
Kabarmalarıda bir o kadar güzeldi
Ellerinize sağlık işten gelip arada mayalamak:)maşallah laz kızlarının farkı
Trabzonuma kocaman sevgiler selamlar:)

kalpkurabiye dedi ki...

hayırlı kazançlar dilerim canım:)
ekmeklerde nefis..
sevgiler..