Translate

1 Nisan 2013 Pazartesi

BATTANİYE

Annemin kalan ipliklerle yaptığı muhteşem ötesi yumuşacık ve sıçacık battaniye...



başka yandan,İzmir'den Nuray hanım nasıl yapıldığını sormuş dilim döndüğünce anlatayım.
1)Battaniyenizin eni ne kadar olsun istiyorsanız o kadar zincir çekin.(biz yaklaşık 1 metre yaptık)
2)Zincirin üstüne 3'lü trabzan yapın.Yani tığınızın üzerine ipi iki kere dolayın ve iki kerede çekerek çıkın.Bundan 3 tane yapın ve bir zincir çekin.Sıranın sonuna kadar aynı işlemi tekrar edin.
3)Başka renk iplik takın ipin ucunu biraz fazla bırakın sonradan püskül olarak kalacak.Üçlü trabzanın üstüne tekrar üçlü trabzan yapın ama bu sefer ortadakini alltaki trabzanın dibine batarak yapın.tekrar bir zincir çekin ve üçlü trabzan yaparak devam edin.
İstediğiniz büyüklüğe gelene kadar bu şekilde devam edin.
Bu battaniyeni püfü üçlü trabzanda ortada yaptığın trabzanı altaki ilmeğin dibine batmak.İnşallah anlatabilmişimdir.Eğer yine sorun olursa resim çekerek gösteririm.
Not=Kalın iplikle yaparsanız üçlü trabzanların arasına zincir çekmeden yapın.Biizm ipliğimiz kalın olduğu için trabzanların arasına 1 zincir çekmedik.

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Anneannemin de vardı bu battaniyelerden,eskiler geldi aklıma..Ellerinize sağlık

İstanbul Kazan Ben Kepçe dedi ki...

ohh ne güzel sıcacık tutar insanı :)Blogunu takibee aldım canım bana da beklerim İstanbuldaki farklı mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum.Sevgiler..

Leyla Poyraz dedi ki...

oyy çok güzel olmuş..benim de Anneannem hem battaniye hemde seccade örüyor..bende resimlerini nete koyayım..sevgilerle iyi ısınmalar..

Leyla Poyraz dedi ki...

oyy çok güzel olmuş..benim de Anneannem hem battaniye hemde seccade örüyor..bende resimlerini nete koyayım..sevgilerle iyi ısınmalar..

MAZES dedi ki...

güneş doğmuş gibi,çoook güzel,ellerinize sağılık.

Adsız dedi ki...

Battaniye çok güzel olmuş. Annenizin ellerine sağlık.Modele baktım ama çok anlamadığım için yapamadım. Acaba rica etsem nasıl yapıldığını anlatabilir misiniz. Tşk.ederim.İzmir den NURAY