Bu Blogda Ara

16 Nisan 2012 Pazartesi

YILDIZ HANIM'IN SOFRASI

Yıldız hanım'ın hepsi birbirinden lezzetli sofrası...
MENÜDEKİLER:

1)Su böreği
2)Peynirli poğaca
3)Kuru yufka salatası
4)Makarna salatası
5)Pirinç salatası
6)Simira
7)Hindistan ceviz dolgulu şerbetli tatlı
8)Yaşpasta

Neslihan'ın getirdiği şeker hamurlu pastamız.Öğretmenimiz Perihan hanımın yaşgünüydü nice yıllara...

yöresel bir salata....Çok lezzetli olduğuna emin olabilirsiniz. İlk defa yedim ama son olmayacak....
SİMİRA

2 kg patates
1 bağ pazı
150 gr erimiş tereyağ
tuz
4 diş sarımsak

YAPILIŞI:

1)Patatesleri soyun ve ikiye yada üçe bölerek haşlayın.Tam haşlanmadam yada haşlanmasına 10 dakika kala doğradığınız pazıları ekleyin ve ikisini birlikte haşlayın.
2)Haşlanan patates ve pazıları süzgeçte süzdürün ama haşlama suyunu dökmeyin.Haşlanan sebzeleri blendırlayın.Eğer kıvamı çok katı ise haşlama suyundan ekleyerek kıvamını ayarlayın.
3)Rendelenmiş sarımsak,tuz ve eritilmiş tereyağını ekleyerek karıştırın.Ilık olarak servis yapın.

7 yorum:

Mahperi dedi ki...

Yıldız hanım pek marifetliymiş. Ellerine sağlık.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ben o salataya bayıldım yanlız :)Ama enteresan olan çok az malzeme ne bilim yoğurt mayonez katsak tariften saparız ama oda süper olur gibi geldi bana :)

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Hepsi birbirinden güzel. Yıldız Hanım'ın ellerine sağlık. Sizlere de afiyet olsun canım. Sevgiler...

Gönülünce dedi ki...

Yıldız hanımın ellerine sağlık...Ağzınızın tadı hiç bozulmasın...

PaSaSofraM dedi ki...

Porselendemlik.com tarafından hazırlanan
"Porselen demlik çay saati etkinliği"nin 74.hafta ev sahibesiyim.
7 Nisan 2012-7 Mayıs 2012 tarihleri arasında
http://pasasofram.blogspot.com/ adresimde göndereceğiniz birbirinden
güzel tarifleri yayınlayacağım...
Tariflerinize 74.hafta porselen demlik çay saati etkinliği için Paşa
sofram' a gönderiyorum diye not düşüp
bana haber verdiğiniz takdirde tariflerinizi almaya geleceğim :)
Etkinliğimize istediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz,
lütfen çayın yanında gönderilecek tarifler olmasına dikkat edelim,
etkinliğimize herkes davetlidir,isteyen herkes katılabilir,
lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar...

ÖZLEMCE dedi ki...

sizi izlemeye ve bloguma devt etmeye geldim..
sevgiler...

yöresel yemek ve örgü dedi ki...

Merhaba arkadaşlar;
Hepinizin malumu olduğu üzere, oldukça farklı ve zengin bir yemek
kültürüne sahibiz Ülke olarak.
Zaman zaman çeşitli programlarda ve etkinliklerde daha önce hiç
duymadığımız tatmadığımız lezzetlerle karşılaşıp şaşırıyoruz ve
çoğunlukla bizde yapmaya çalışıyoruz,
Bende düşümdümki "Yöresel Lezzetler Etkinliği" düzenleyip bloglar
arasında değişik kültürlere,farklı bölgelere ait
yemek,çorba,tatlı,hamur işi gibi bir çok çeşitli yöresel yemeği
elimizden geldiği kadar bir araya toplayalım istedim...Tabi siz
değerli arkadaşlarımın sayesinde...

"Yöresel Lezzetler Etkinliği"mize 22 Mart-12 Mayıs Tarihleri arasında

ben http://safiyeile.blogspot.com/ blogumda ev sahibeliği
yapacağım,göndereceğiniz güzel tarifleri
beklerim,tariflerinize "Yöresel Lezzetler Etkinliği" için Safiye'ye
gönderiyorum diye linkimle birlikte not düşüp,tarifinizede hangi
yöreye ait olduğunu yazıp,
bana haber verirseniz
tariflerinizi severek yayınlayacağım.
Blogu olmayan fakat tarif göndermek isteyen arkadaşlarımızda tariflerini,
fotoğrafını ve yapılış şeklini yazarak

safiye.serbest@hotmail.com adresime mail atarak etkinliğimize katılabilirler...

Etkinliğimize herkes davetlidir,istediğiniz kadar yöresel lezzetle
katılabilirsiniz...
Teşekkürler