Translate

16 Nisan 2012 Pazartesi

YILDIZ HANIM'IN SOFRASI

Yıldız hanım'ın hepsi birbirinden lezzetli sofrası...
MENÜDEKİLER:

1)Su böreği
2)Peynirli poğaca
3)Kuru yufka salatası
4)Makarna salatası
5)Pirinç salatası
6)Simira
7)Hindistan ceviz dolgulu şerbetli tatlı
8)Yaşpasta

Neslihan'ın getirdiği şeker hamurlu pastamız.Öğretmenimiz Perihan hanımın yaşgünüydü nice yıllara...

yöresel bir salata....Çok lezzetli olduğuna emin olabilirsiniz. İlk defa yedim ama son olmayacak....
SİMİRA

2 kg patates
1 bağ pazı
150 gr erimiş tereyağ
tuz
4 diş sarımsak

YAPILIŞI:

1)Patatesleri soyun ve ikiye yada üçe bölerek haşlayın.Tam haşlanmadam yada haşlanmasına 10 dakika kala doğradığınız pazıları ekleyin ve ikisini birlikte haşlayın.
2)Haşlanan patates ve pazıları süzgeçte süzdürün ama haşlama suyunu dökmeyin.Haşlanan sebzeleri blendırlayın.Eğer kıvamı çok katı ise haşlama suyundan ekleyerek kıvamını ayarlayın.
3)Rendelenmiş sarımsak,tuz ve eritilmiş tereyağını ekleyerek karıştırın.Ilık olarak servis yapın.

5 yorum:

Unknown dedi ki...

Yıldız hanım pek marifetliymiş. Ellerine sağlık.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ben o salataya bayıldım yanlız :)Ama enteresan olan çok az malzeme ne bilim yoğurt mayonez katsak tariften saparız ama oda süper olur gibi geldi bana :)

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Hepsi birbirinden güzel. Yıldız Hanım'ın ellerine sağlık. Sizlere de afiyet olsun canım. Sevgiler...

Gönülünce dedi ki...

Yıldız hanımın ellerine sağlık...Ağzınızın tadı hiç bozulmasın...

ÖZLEMCE dedi ki...

sizi izlemeye ve bloguma devt etmeye geldim..
sevgiler...