Translate

9 Ağustos 2011 Salı

TAVUKLU ACEM PİLAVI





MALZEMELER:

2 adet tavuk göğsü
2 su bardağı pirinç
1 su bardağı haşlanmış nohut(evde yoktu ben kullanmadım)
2 yemek kaşığı dolmalık fıstık
1 yemek kaşığı kuş üzümü
1 adet havuç
kavurmak için sıvıyağ
3.5 su bardağı sıcak su
tuz,karabiber

YAPILIŞI:

1)Tavuk gögsünü haşlayın ve didin.
2)Havuçu haşlayın ve küp küp doğrayın.
3)Kuş üzümünü sıcak suda 7-8 dakika bekletin.
4)Pirinçi sıcak su ve tuz ilavesi ile ıslatın.
5)Tencerenize yağı koyun ve dolmalık fıstıkları kavurun.Renkleri dönünce havuçu ekleyin ve 2 dakika kavurun.
6)Didiklenen tavukları havuçların üzerine yayın.Onun üzerine kuş üzümlerini yerleştirin.Nohutu tavukların üzerine koyun.
7)En son pirinçi koyun ve kaşığın arkası ile üzerini düzleyin.Sıcak suyu ve baharatları ekleyin hiç karıştırmadan pişirin.
Altını söndürünce dinlenmeye bırakın.Dinlendikten sonra düz bir tabağa ters çevirerek servis yapın.

tarif:yeşil kivi

2 yorum:

lezzettabağı dedi ki...

Kaç zamandır yorum bırakamadım , merhabalar demek istedim hayırlı ramazanlar olsun hepimize. mönüleri takip edeceğim zira her akşam ne yapayım derdini yaşıyorum. çalışınca da daha zor bu işler.. sevgiyle kal.

mutfagabuyrun dedi ki...

görüntü muhteşem canım.ellerine sağlık.afiyet olsun.öpüyorum.