Translate

2 Ocak 2011 Pazar

SARIMSAKLI EKMEK

Ne zamandır denemek istediğim bir tarif...Fakat aradığım tam tarifi bulamadım..Dışarda meşhur bir lokantada yediğim sarımsaklı ekmeğin aynısını yapmak istedim lezzet olarak çok farklı değildi ama birşeyi eksik gibi geldi.Yediklerim sanırsam kaşar peyniri ile yapılmıştı ben asıl tarife sadık kalmak adına beyaz peynirle yaptım fakat bir dahaki sefere kaşar peyniri ile yapaçağım ve maydanozda kullanmayaçağım.

MALZEMELER:

6 dilim ekmek
2 diş sarımsak
2 yemek kaşığı tereyağ
2 yemek kaşığı zeytinyağ
50 gr beyaz peynir
maydanoz

YAPILIŞI:

1)Ekmekleri tepsiye dizim.
2)Tereyağını bir tavada eritin.tavanın altını söndürün ve sarımsakları içine rendeleyin ,zeytinyağınıda ekleyerek karıştırın.En son peynir rendesi ve maydanozunu ekleyin.
3)Bu karışım ekmeklerin üzerine sürürek fırına verin 1o dakika 180 derecede 2 dakikada ızgara ayarında pişirin.
Dediğim gibi bir dahaki sefere beyaz peynirve maydanozu içine koymayaçağım.Fırından almadan önce kaşar rendesini ekleyerek pişireçeğim. Sonuç hakkında size bilgi veririm.
Aynı zamanda bu ekmeğin yapılması konusunda bilgisi olan varsa bana yorum atsın.