Translate

14 Aralık 2010 Salı

TAVUKLU RULO BÖREK

İlk resmi akşam sofrada çekmiştim,bir dilim ertesi güne kalınca onuda tek çektim.Işık etkisiyle ikiside farklı gözüktü.

MALZEMELER

4 adet yufka
2 adet tavuk göğsü

1 çay bardağı zeytinyağı

1 soğan

2 adet kırmızı biber
50 gr kaşar peyniri rendesi
tuz,köri

üzerine sürmek için
1 yumurta sarısı

çörekotu,






YAPILIŞI:

1- 1.yufkayı kare büyük fırın tepsisinin üzerine kenarlarını içe gelecek şekilde yerleştirin ve kuru yer kalmayacak şekilde yağlayın.

2- Yağladığınız yufkanın üzerine diğer yufkayı serip,aynı şekilde yağladıktan sonra kalan yufkalara da aynı işlemi uygulayın..
3 - 4 adet yufkayı yağlayıp üst üste serdikten sonra fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
4-tavuğu haşlayın ve haşlama suyunu bir kenara alın.
5-Üzeri kızaran yufkaları fırından çıkarın ve haşladığınız tavuğun suyundan kepçe yardımıyla yufkaların üzerine gezdirin.yufkalar yumuşayana kadar bu işleme devam edin
6- Tavanıza sıvıyağı koyun, soğan ve kırmızıbiberi ekleyerek soteleyin.Küçük parçalara ayırdığınız tavukları ekleyin.Biraz daha soteleyin.Tuz,köri ve kaşar peyniri rendesini ekleyerek altını söndürün. 7-Islattığınız ve yumuşayan yufkanın arasına hazırladığınız tavuklu harcı koyup rulo yapın ve üzerine yumurta sarısı ile çörek otu ekleyip fırında üzeri kızarana kadar pişirip servis yapın..

Tarifi umut sepetinden aldım ama tavuklu harcın orjinalinde ceviz vardı ben onun yerine kırmızıbiber ve kaşar rendesi kullanmayı tercih ettim.
Paylaşımından ötürü kendisine teşekkürler.