Translate

29 Kasım 2010 Pazartesi

PATLICANLI MÜCVER

Fuat Gencal arkadaşım beni ödüle layık görmüş kendisine çok teşekkür ederim.
ödülü yayınlamak istedim ama resmi bir türlü alamadım..

Hafta sonu Zekiye arkadaşımıza gittik.Çok güzel şeyler yapmıştı.Patlıcanlı mücver bunlardan en güzeli idi.Bu zamana kadar hiç duymadığım bir tarifdi bu yüzden tarifini alıp sizlerle paylaşmak istedim.Arkadaşıma teşekkürler...Diğer güzel tariflerini sırayla yayınlayaçağım...
MALZEMELER:

1 kg patlıcan
2 yumurta
3 yemek kaşığı un
tuz
kızartmak için sıvıyağ
sosu için,
2 kase yoğurt
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı salça


YAPILIŞI:

1)Patlıcanları alacalı soyduktan dörde bölün, küp küp doğrayın ve tuzlu suda haşlayın.
2)Haşlanan patlıcanları süzgeçte biraz bekletin ki suyu süzülsün.
3)Suyu süzülen patlıcanlara yumurta,un ve tuzu ekleyerek karıştırın.
4)Kızartmak için yağı kızdırın.Patlıcanlı karışımdan kaşık kaşık alın ve kızgın yağda kızartın.
5)Kızaran mücverleri ılıkken servis tabağınıza alın.Üzerine sarımsaklı yoğurdu dökün.En son salçalı sos dökerek servis yapın.

13 yorum:

Adsız dedi ki...

arkadaşının ellerine sağlık. çk değişik ve lezzetli bir yemeğe benziyr.

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel görünüyor.hiç denemedim ama mutlaka deneyecem.arkadaşınızın eline sağlık.sevgiler.

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık, çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

Unknown dedi ki...

Hiç denemedim bende bunu. Genelde kabaklısını yaparız.arkadaşına teşekkürler:)

Unknown dedi ki...

çok nefis görünüyor.

Unknown dedi ki...

selam arkadaşım
mücverin patlıcanlısını da ilk kez gördüm ellerine sağlık lezzeti de güzel olmuştur eminim denemek lazım
sevgiler

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Çok güzel bir tarifmiş, arkadaşının ellerine sağlık canım..

kalpkurabiye dedi ki...

Zekiye hanımın ellerine sağlık sahiden de pek hoş görüünyor..

Disalce dedi ki...

bende ilk kez duyuyorum..arkadaşının ellerine sağlık..değişik bi tarif..

Gizemli Tatlar dedi ki...

bende ilk kez duydum, arkadaşınızın ellerine sağlık, paylaşımınız için teşekkürler.Yarın deneyeceğim.

fuat gencal dedi ki...

Merhabalar arkadaşım, size küçük bir süprizim var. Siteme uğrar alırsanız çok sevinirim.

Saygılarımla.

ham ham ev yemekleri dedi ki...

patlıcan yemeklerini çok severim...

ellerinize sağlık..

Nilgün dedi ki...

Hiç denemedim bir patlıcansever olarak notumu aldım. En kısa sürede yapacağım. Sevgi ve sağlık dileklerimle..