Translate

4 Aralık 2009 Cuma

SÜTLÜ ISPANAKLI BÖREK

Biraz ara vermek zorunda kaldım çünkü grip oldum...evet hemde A gribinden....Bütün bayram tatili boyunca hasta yattım.İlk kez bugün kendimi iyi hissediyorum...Ve bu yüzden hemen yazılmış olup sıra bekleyen bir tarifi yayınlayayım dedim.

Çok yumuşacık ve doyurucu bir börek herkese tavsiye edilir.

ıspanak


MALZEMELER:

6 adet yufka
4 yemek kaşığı tereyağ
1 kg ıspanak
1 adet kuru soğan
2 yemek kaşığı sıvıyağ
2 adet havuç
100 gr lor peynir
üzeri için,
1,5 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
1 adet yumurta sarısı

YAPILIŞI:

1)Ispanakları iyice temizleyin. Soğanları doğrayın ve sıvıyağda soteleyin. Doğranmış ıspanakları da ekleyin.Ispanakların rengi dönünce rendelenmiş havuçu ve tuzunu koyup altını kapatın. Soğuyunca lor peynirini ekleyerek karıştırın.
2)Tereyağını eritin. Yufkaların arasına eritilmiş tereyağından sürerek , üç yufkayı üst üste koyun. En üstteki yufkanın üzerine de tereyağı sürün. Yufkaları 12 eşit üçgen parçaya kesin.
3)Geniş kenarlarına ıspanaklı içten koyup sigara böreği sarar gibi sarın.
4)Bir tepsiye koyup üzerine 1,5 bardak sütü gezdirin. Buzdolabında sütü çekinceye kadar bekletin.
5)Sütü iyice çekince 2 çorba kaşığı unu üzerlerine serpin ve buzluğa kaldırın. En az 6 saat bekletin. 1 gün önceden hazırlarsanız daha güzel olacaktır.

- Buzluktan çıkarıp üzerlerine yumurta sarısı sürün ve 180º C'de ısıtılmış fırında pişirin.

Tarif için yemek zevkine teşekkürler ,gerçi o böreği mantarlı yapmıştı ben ıspanaklı yapmayı tercih ettim.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

çok geçmiş olsun.umarım tez zamanda iyleşirsin.ellerine saglık.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

börek harika ama sen iyi ol yeter çok geçmiş olsun şifalar dilerim

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım çok geçmiş olsun neyseki atlaşmışın...

Ellerine sağlık börek harika gözüküyor..

Adsız dedi ki...

Cok gecmis olsun, gribi atlattigina sevindim.
Börek de nefis görünüyor, ellerine saglik. Iyi haftalar diliyorum.