Translate

8 Şubat 2009 Pazar

PAZAR KAHVALTISI

Evet tekrar merhaba yine bir yağmurlu pazartesi sabahı sizlerle beraberim.

ay radyo anonsu gibi oldu...Okulların tatil olması sebebiyle annem kızımı bakmak için Samsun'dan bana gelmişti.Ben ona şunu yaptım bak resmine anne bunu da yaptım bak resmine dedikçe oda bana resimle olmaz sofra donatta görelim diye takılmaya başladı elim mahkum bende yapabildiklerimi yaptım. Pazar günü de erken kalkıp bu sofrayı hazırladım. Ayrıca sonra yemek için,kısır ve annemin en sevdiği lezzet olan çikolatalı yaşpasta da yaptım.

kahvaltı

ne mi ?vardı?

krep
poğaca
sucuk kızartması(domatesli)
patates piyazı
peynir tabağı,zeytin ve reçel çeşitleri
dereotlu süzme yoğurt
meyve kurulu kek
acılı soslu ekmek dilimleri
marul salatası

My creation

sizlere öncelikle acılı sosun tarifini vereyim. Tarifini sevgili Zeynep'den aldım. Kendisine çok teşekkür.

MALZEMELER:

1 büyük soğan
2 adet domates
1 yemek kaşığı biber salçası
2 yemek kaşığı domates salçası
4 diş sarımsak
tuz,pul biber,nane ve az kekik
3 yemek kaşığı sıvıyağ

YAPILIŞI:

1)Soğan ve sarımsağı sıvıyağda iyice kavurun.
2)Rendelenmiş domatesleri ekleyip biraz daha kavurmaya devam edin.
3)Salçaları ekleyin.ne sulu ne katı kıvama gelene kadar karıştırın.
4)Baharatları ekleyin ve sürekli karıştırarak 6-7 dakika daha pişirin.
Soğuyunca istediğiniz şekilde yiyin.İster ekmek üstüne sürün ister köfte veya tavuk yanında sos olarak kullanın.