Translate

1 Ocak 2009 Perşembe

KETE

Mine hanım ,çok sevgili ablam....Yakınlarda kızı Tuba doğum yaptı,çok güzel bir oğulları oldu.Allah analı babalı büyütsün. Tuba şimdi Ereğli'de onu öpüyorum.
Neyse keteye gelelim.Bu mükemmel lezzeti ilk onda yedim ve bayıldım benim gibi bütün arkadaşlar bayıldı ve herkes tarifini aldı.Aldı diyorum bu nerdeyse bir on yıl önceye dayanır. O gün bu gün benim canım kete isteyince Mine hanıma söylerim ve bana yapardı. Ama bu sefer kendim yapmak istedim onun gibi becereçekmiyim diyede endişelenmedim değil... yani biraz stres de yaptım ...
Hamuru çok güzel açılınca becerdim diye düşündüm ama erkenden sevinmişim. Çünkü pişirmeside en az burması kadar (iki kişiyle daha kolay buruluyor)benim için zor oldu.
Oldu diye çıkardım fakat servis yaparken gördümkü biraz daha pişip içini çekmeliymiş. Ama tadı güzel olmuştu....

kete

MALZEMELER:

1 çorba kaşığı pakmaya
1 çorba kaşığı şeker
1/2 su bardağı ılık su
1 su bardağı ılık süt
ayrıca 1 su bardağı ılık su
1 çorba kaşığı tuz
aldığı kadar un
200 gr tereyağ

YAPILIŞI:

1)Pakmaya,şeker,yarım bardak ılık su ve süt ile eritilir.
2)Eriyince diğer 1 bardak ılık su ve tuz eklenir.
3)Aldığı kadar un eklenerek yumuşak bir hamur yapılarak mayalanmaya bırakılır.
4)Hamurumuz mayalanınca 10 eşit bezeye ayrılır. Bir tavada da tereyağ eritilir.
5)1. bezeyi bir yuvarlak tepsi ebatında olacak şekilde açın ve üzerine tereyağ sürün.Herbir bezeyi aynı şekilde açın ve aralarına tereyağ sürerek üst üste koyun.
6)Üst üste duran açılmış 1o yufkayı rulo yapın. Bu rulonun iki ucunu farklı tarafa çevirerek burmaya başlayın ama dikkat edin kopmasın.Hem burun hemde elinizle çekerek uzatın.
7)Bu ölçüler yuvarlak borcama tam geliyor. İstediğiniz büyüklüğe gelince borcamın ortasından başlayarak spiral şekilde dolandırın.
8)Tepsi mayasının gelmesinden sonra pişirin. Fakat dikkat edin üstü pişiyor ama içi hamur olabilir. Kalın bir kete olduğu için pişirmesi önemli oluyor.