Translate

23 Kasım 2008 Pazar

KAHVELİ KARAMELLİ KEK

Kızımın yaşgünü için yaptığım lezzetlerden en beğenileni bu oldu.Gerçekten çok lezzetli olmuştu.Eşim sağolsun yaptığım şeyleri pek beğenmez çok secicidir. Ben yaptığım şeyleri ilk ona denetirim,eğer o beğenirse bu iş olmuş demektir. Tam bir gurmedir.
Bu keke eşim tarafından on puan verilmiştir.Denemenizi tavsiye ederim. Tarifi önce mutfakdayım arkadaşımda gördüm sonra sofra dergisinde görünce yapmaya karar verdim.

karamel

MALZEMELER:

2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağından iki parmak eksik sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
2 yemek kaşığı nescafe(ben 2 adet 3übir arada poşeti kullandım)
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un
beyaz sos için,(hazır beyaz sos kullandım)
3 su bardağı süt
1 yumurta
2 yemek kaşığı un
1 paket vanilya
karamel için,
2 çay bardağı şeker

karemel1

YAPILIŞI:

1)Şeker ve yumurtayı iyice çırpın.
2)Sıvıyağ,yoğurt,nescafe,un ve kabartma tozunu ekleyerek akışkan bir kıvama gelene kadar unu ilave ederek çırpmaya devam edin.
3)Yağlanmış kek kalıbına dökerek önceden ısıtılmış fırında pişirin.
4)Hazır beyaz sosu üzerideki tarife göre hazırlayın.
5)Ilınan kekin üzerine beyaz sosu dökün.
6)2 çay bardağı şekeri tavada karıştırarak eritinin ve beyaz sosun üzerine dökün.