Translate

21 Ekim 2008 Salı

YUFKA MANTISI

Ramazanda kalma bir lezzet.Sebebini bilmediğim bir nedenle ramazanda canım hep sarımsaklı yoğurtlu şeyler istedi.Bu mantıda o zamandan kalma .Baktım boynunu bükmüş beni yayınla diyor onu mu kıraçağım yayınladım. hem kolay hemde lezzetli bir börek.

Yaşlılar derlermişki,sarımsaklı yoğurdu ağaç dalına döksen yenirmiş. Yani o kadar lezzet veren bir sosmuş. yani keramet sarımsaklı yoğurtta.

Bir pazartesi gününe daha geldik. aklıma gelmişken bazı arkadaşlar mesleğimi merak etmişler. Ben Jeofizik Yük.Müh. ve bir kamu kuruluşunda köyler için hazırlanacak içmesuyu projelerinde çalışıyorum.Konu köyler olunca bende genelde arazilerde olmuş oluyorum.

Fotoğraf-0121çerçeve


MALZEMELER:

4 adet yufka
Yarım kilo kıyma
1 adet soğan
maydanoz
baharatlar
sosu için,
1 su bardağı yoğurt
1 yumurta
Yarım çay bardağı sıvıyağ

YAPILIŞI:

1)Soğanları rendeleyerek sıvıyağda kavurun. İyice kavrulunca kıymayı ekleyin. Kıyma da kavrulunca ince ince doğranmış maydanoz ve baharatları ekleyerek altını söndürün.
2)Yufkaları üst üste koyun ve 6 eşit üçgen parçalara bölün. Sos malzemelerinin hepsini kaşıkla iyice çırparak karıştırın.Herbir yufka parçasının üzerine sostan sürün ve kıymalı içten koyun.

3)Yufkanın geniş tarafından başlayarak sigara böreği sarar gibi sarın ve kendi etrafında dolayarak gül böreği haline getirin.

Bütün yufkaları aynı işlemi uygulayarak tepsiye dizin. Üzerine artan sosu dökün ister hemen pişirin ister 1 gece dolabta bekletin.

Pişirdikten sonra ben bütün olarak tabağa alıp üzerine sarımsaklı yoğurt ve salçalı sos döküyordum.
Fakat abıhayat arkadaşım herbir böreği dörde bölerek servis yapmış.Bu şekilde daha şık durduğunu düşündüğüm için bende öyle yaptım. Kendisine teşekkürler.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba..dünya bloglarının birbirini tanıması amacıyla arkadaşlık ödülleri veriliyor.Ben sizi de ekledim.İsterseniz siz de kendi arkdaşlarınızdan oluşturacağınız bir listeyle katılabilrsiniz sevgiler..

keskinli dedi ki...

canim ellerine saglik gercekten büyüklerimiz hakli sarimsakli yogurt olmazsa olmaz yani ben bu hafta cok yogunum ancak geldim kusura bakma öptüm

Aysultan... dedi ki...

ellerine sağlık,çok severim sarımsaklı tatları:)