Translate

7 Eylül 2008 Pazar

İKİNCİ İFTAR MENÜM

1)Mahluta çorbası
resmini çekmeyi unuttum..Birdahaki sefere
Merak eden arkadaşlar için,mahluta çorbasını ilk kez bir arkadaşımda hazır çorba olarak yedim ve lezzeti çok hoşuma gitti.İçeriğine baktım mercimek çorbası gibi ama bol kimyonlu. hazır çorba kullanmadığım için kendim yapmaya karar verdim. Biraz araştırma yaptım. Portakal ağacında mahluta çorbasının tarifine rastladım.Pişirdiğim onun tarifiydi,biraz değişiklikler yaptım tabi.. fakat yine hazır çorbadaki lezzeti bulamadım...araştırmalarım ve denemelerim devam edecek.
pişirdiğim tarif,
MALZEMELER:
1 kase kırmızı mercimek
1 çay bardağı pirinç
1 adet soğan
1 tatlı kaşığı kimyon
tuz ,arzu edilen baharatlar ve su
YAPILIŞI:
1)Kırmızı mercimek,pirinç,küçük küçük doğranmış soğan ,kimyon,tuz ve yaklaşık 1.5 lt tavuk suyu düdüklüye koyun. Kaynadıktan sonra 15 dk. daha pişirerek altını söndürün.


2)Güveç

Fotoğraf-0106
Kuzu budları doğranarak güvecin en altına konur.
Üzerine patates,fasulye,kabak ve patlıcan sebzeleri konur. Sebzelerin üstüne soğan ve sarımsak,onların üzerine de domates ve maydanoz konur.Salçalı su yapılarak üzerine dökülür. Tereyağ parçaları konularak ister evde ister ekmek fırınında pişirilir.

3)Yalancı Beyti

Fotoğraf-0111

4)Zeytinyağlı fasulye

Fotoğraf-0123

5)Rus salatası

ıFotoğraf-0102

6)Meyve soslu etimek tatlısı

Fotoğraf-0110

7)Kete

Fotoğraf-0117

ve salata......

5 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ellerine sağlık canım,hepsi birbirinden lezzetli görünüyor:) Allah kabul etsin bir de:)

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık,her şey nefis görünüyor...


sevgiler...

Halenze dedi ki...

anacım iki dakka arkamızı döndük millet sobelemiş:) arkasından saniye sultan bi ordu doyuracak yemekler yapmışş. amanın hepsi harika şeyler hele sunumları ayrı bi iştah açıcı. o patates kızartmasını nasıl dizdin kız çelik binalara benziyo:)) ellerine sağlık sultanımmm..

Unknown dedi ki...

eliniz dert gormessin masada yok yok..hayirli ramazanlar

Feyza Fidan dedi ki...

Sultanımmm süper bir menü olmuş, her biri ayrı lezzetli..Ellerine sağlık Saniyecim,
Öpüyorum seni..