Translate

22 Mayıs 2008 Perşembe

AÇMA BÖREK

Cuma akşamı misafirlerim vardı. Kafamda menüyü oluşturmuştum. Çarşaf böreği yapacaktım. Çok sevgili komşum Emine teyzeyle konuşurken, bunu söyleyince
- Sen nasıl yapıyorsun dedi.Ben de anlattım. O da bana kendinin nasıl yaptığını anlattı çok ilginç ti....Ben de bunun üzerine birlikte yapalım bende nasıl yaptığını görürüm dedim.

Perşembe akşamı Emine teyze bana geldi ve başladık hamur yoğurmaya. Onun tarifini yapmaya karar verdim.

un
su
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket maya
1 tatlı kaşığı şeker den oluşan bir hamur yaptık.


Un ve suyun miktarlarını veremiyeçeğim çünkü ne desem yalan olur. Tepsimizin büyüklüğüne göre ne kadar hamurumuz olsun istiyorsak ona göre ayarladık.

Hamurumuzu 4 bezeye ayırdık ve mayalanmaya bıraktık.

Bu arada iç malzemesini ayarladık. Ben ıspanaklı,havuçlu,peynirli iç hazırlamıştım. Emine teyzeçiğim buna zeytin de koyalım dedi.(Bir kere onda ıspanak,kıyma ve zeytinden oluşan iç malzemesi olan bir börek yemiştim. Harikaydı) Ve 1 kase zeytinin çekirdeklerini çıkartıp,küçük küçük doğrayarak iç malzemeye ekledik.

Bezelerden birini alarak yaklaşık 30 cm olacak şekilde açtık. Sonra her tarafını elimizle çekerek istediğimiz kadar büyüttük. Yeterli büyüklüğe gelince eritğimiz tereyağı üzerine sürdük ve iç malzemeyi hamurun dış kenarlarına koyduk.

Sonra yavaş yavaş rulo yapmaya başladık fakat rulo yaparken hemde elimizle hamuru açtık. Hamurun ortasına bir delik açtık .
Çünkü rulo yaparken bize rahatlık sağladı. Böylece elimizde büyük simit şeklinde bir rulo oldu.

My creation

Arkadaşlar anlatınca biraz karışık ve bende tam olarak nasıl anlataçağımı bilemiyorum.

Aşamalarını resimlemeye çalıştım fakat ellerim hamurlu olunca bazılarını çekmedim.
Simit halindeki ruloyu uzunlamasına tepsiye koyduktan sonra bütün bezelere aynı işlemi yaptık. Üzerine yumurta sarısı ve yoğurt( Emine teyze öyle istedi)sürerek fırına verdik.

Misafirlerim böreğe bayıldı ve açmayı bilenler de tarifini aldı. Gerçekten çok lezzetli olmuştu. Özellikle zeytinli kısımlarına herkes bayıldı.

Hiç yorum yok: