Translate

25 Temmuz 2008 Cuma

KOL BÖREĞİ

HPIM1391( www.negatif.com )

Sizi bilmem ama benim bir huyum var ....! yeni birşey öğrenince bunu mutlaka başkalarına da söylemem gerekiyor. Bu bazen bir tarif,bazen bir örnek ,bazen hayatla ilgili püf noktaları......Bu uzadıkca uzar. Annem kursağında hiç bakla ıslanmaz hemen herkese söylersin der, gerçi bu huyumu annemden almışım.O benden önce söyler.

Ama güzelliklerin paylaşılınca arttığına inananlardanım. Bu sitedeki amacımda bu. Bundan 5 sene evvel bütün pasta defterimdeki tarifleri bilgisayarda yazıp,çoğaltıp, tanıdığım bütün arkadaşlarıma dağıtmıştım. Hatta bastırmayı bile düşünmüştüm ama sonra vazgeçtim. Neyse bu blog sayesinde bildiklerimi sizlerle paylaşabiliyorum.

Bir kişi faydalanıpta bunlardan yaptıysa ne mutlu bana.

Bir de merak ediyorum..benim yayınladıklarımdan yapanınız varmı?

Bu kadar yeter sıra tarifte,

MALZEMELER:

1 yumurta

1/2 çay bardağı sıvıyağ

1 çay bardağı su

2 çorba kaşığı yoğurt

alabildiğine un

arasına sürmek için,100 gr eritilmiş tereyağ

üzerine sürmek için,yumurta sarısı

YAPILIŞI:

1) Yumurtayı bir fiske tuz ekleyerek ellerinizle çırpın.

2)Diğer malzemeleride ekleyerek gayet yumuşak bir hamur elde edin.

3)Hamuru 6 eşit bezeye bölün.Herbir bezeyi normal büyüklükte açın.

4)Açtığınız hamura erimiş tereyağ sürerek bohça gibi katlayın.Bütün bezelere aynı işlemi yapın. 20 dakika bekletin.

5)Bohçaları tekrar yuvarlak olarak açın,içersine istediğiniz iç mlazemeden koyup rulo yaparak yuvarlak borcamın ortasına spiral şekilde dolayın.(Ben kıymalı iç yapmıştım.)

6)Herbir bezeye aynı işlemi yaparak borcama sıralayın.Üzerine yumurta sarısı sürerek fırırna verin.

Hiç yorum yok: